11 septembrie 2012

Râpa Roşie - Sebeş




Pentru cei care trec prin Sebeș, judetul Alba, nu trebuie să rateze o plimbare la rezervaţia naturală Râpa Roşie, aflată la doar 3 km de oras. Am spus bine plimbare, pentru că accesul cu maşina nu este prea recomandat, drumul fiind neamenajat. Sunt niste proiecte în prezent de asfaltare a drumului şi de amenajare a spatiului în scop turistic, dar nu sunt de acord cu acest lucru, pentru că valoarea Râpei Roşii este data chiar de sălbaticia ei şi de liniştea cu care este înconjurată.

Râpa Roşie este o rezervaţie geologică cu o suprafaţă de 10 ha. Pereţii săi au înălţimi cuprinse între 80 si 100 m. Este singura rezervaţie din România, de acest gen; formaţiunile sale pot fi comparate cu cele întâlnite în Marele Canion din Colorado. Apa a săpat pe un substrat variat (pietrişuri, nisipuri cuarţoase, gresii) forme ciudate: coloane, turnuri, piramide - toate de culoare roşiatică.



Hăuri adânci se deschid în stânga şi dreapta, iar apa de ploaie formează pârâiaşe sângerii, care se prăvălesc în fundul văgăunilor cu un zgomot sinistu. Pasările au săpat în lut zeci şi zeci de găuri. Coborârea spre pod, peste apa Secaşului atrage atenţia asupra tunelurilor săpate de apa de ploaie, care cu timpul se surpă formând şanturi enorme.

Dacă te nimereşti în zonă în preajma zilei de 1 Mai, poţi să vânezi şi un concurs de aeromodele, Fun fo Fly, care se organizează anual de către pasionaţii domeniului şi dacă îmi aduc bine aminte ţine o săptămână.  



Şi dacă tot v-am vorbit despre Rapa Roşie, cred că o să-mi iau bicicleta şi am să fac o mica plimbare la această minune a naturii. Vă astept şi pe voi !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca doresti sa-mi spui parerea ta despre acest articol sau sa mai adaugi ceva, te rog sa scrii mai jos.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare