24 ianuarie 2013

Seminţele de chia



Salvia hispanica, cunoscuta si sub denumirea de Chia, este o specie inrudita cu menta. Originara din sudul si centrul Mexicului si Guatemala, chiar a fost culticata de azteci in epoca precolumbiana si era considerata atat de valoroasa, incat localnicii o dadeau ca tribut stapanilor.

Semintele de chia sunt foarte bogate in acizi grasi omega 3, mult mai mult decat semintele de in. Sunt atat de bogate in antioxidanti incat nu se deterioreaza si pot fi pastrate pentru perioade mai lungi de timp fara a deveni rancede. Daca semintele de in necesita a fi sparte inainte de a fi consumate pentru a fi digerate mai usor, semintele de chia nu necesita acest lucru pentru ca se digera foarte usor.

Au un procent ridicat de fibra, calciu, fosfor, magneziu, mangan, fier, zinc.

Daca o sa puneti o lingurita de seminte de chia intr-un pahar cu 30 ml apa veti obtine un gel. Cercetatorii afirma ca aceasta reactie are loc si in stomac, incetinind procesul prin care enzimele digestive descompun carbohidratii in zahar simplu.

Semintele de chia contin mai multe proteina decât cerealele si, spre deosebire de acestea, este o proteinã completã, ceea ce înseamnã cã aminoacizii esentiali se gãsesc într-un raport echilibrat.

Nu au nici o aroma ci capata gustul pe care doriti in functie de celelalte ingrediente ale produsului in care-l incorporati.

Sunt foarte bune pentru diabetici, atat prin indicele glicemic mic, cat si prin faptul ca imprima o digestie lenta.

Semintele de chia sunt bune si pentru cei care fac sport. Inainte de antrenament sau competitie sportiva in care aveti nevoie sa fiti hidratat, beti seminte de chia inmuiate in apa pentru ca hidrateaza bine organismul.

Prin continutul de Omega3 ajuta la scaderea colesterolului.

Incorporat in preparate va ofera pe langa nutrimentele mai sus enumerate stare de satietate, care dureaza datorita faptului ca se digera lent.

Semintele de chia pot folosite in: musli, salate, retete de torturi, prajituri si clatite, supe, sosuri, smoothie-uri.


Doua retete delicioase facute cu aceste seminte le gasiti pe blogul Ligiei Pop: ligiapop.com

3 comentarii:

  1. Eu nu pot sa mananc seminte. De niciun fel, nu-mi plac deloc. Cinste celor care au vointa si pot face acest lucru! :)

    PS: Vad ca nici mie nu mi-a aparut comentariul de la postarea ta cu tango-ul. Cred ca Blogspot a avut ceva probleme in ultima vreme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuza-ma, comentariul tau a aparut, dosr ca am fost prea lenesa sa verific si sa-l public. :(
      Imi pare rau ca nu-ti plac semintele, pentru ca sunt foarte sanatoase. Eu mananc multe pentru ca au proteine si am mare nevoie la gabaritul meu. :)

      Ștergere
  2. Nu am incercat niciodata acest aliment si nici nu stiam care sunt beneficiile sale asupra sanatatii, din fericire, pot consuma ba mai mult, chiar imi plac toate semintele incercate pana acum

    RăspundețiȘtergere

Daca doresti sa-mi spui parerea ta despre acest articol sau sa mai adaugi ceva, te rog sa scrii mai jos.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare